Dag 6. Van Meerhout naar Diest. 21 k.m.

29 maart 2019 - Diest, België

Bij aankomst bij pelgrimshoeve Mannu Dox een heerlijk wijntje aangeboden gekregen. Heerlijk gegeten en goed geslapen. En de volgende ochtend een goed ontbijt en heerlijk nagetafeld waardoor ik pas om tien uur ben vertrokken. Niet zo erg want de roiute was ongeveer 20 k.m, dus een makkie.  Net een half uurtje aan het wandelen  kijk ik even welke kant ik op moet komt er eem meneer naar mij toe en vraagt waar ik maar toe moet. Aan mijn manier van lopen had hij al gezien dat ik geen gewone wandelaar was. Bovendien verraadde de schelp op mijn rugzak wel wat mijn eindbestemming  was. Hij had al diverse malen de camino gelopen  uot verschillende richtingen.en nog steeds enthousiast.  Hij wenste mij veel succes en ik liep weer verder. Dan kom ik twee dames tegen en vragen waar ik naar toe ga en waar ik vandaan kom. Ze vonden dat wel een hele prestatie maat snapten er verder niet zo heel van. De temperatuur werd steeds aangenamer en in t-shirt loop ik verder door weilanden en bos. In het bos  op een plek met zon stop ik om te lunchen. Aan een willekeurige voorbijganger vraag ik of hij een foto van mij wil maken. Geen probleem. Hij ziet de schelp op mijn rugzak en weet meteen waar ik naar toe ga en begint spontaan te vertellen over zijn broer die met de fiets naar Santiago  is geweest. Vandaag lijkt het wel of iedereen naar Santiago  is  geweest. Maar goed, ik ben in Diest en morgen zullen we wel weer zien wat het wordt.