Dag 65. Van saint Sever naar Hagetmau. 13k.m.

31 mei 2019 - Hagetmau, Frankrijk

Waar moet ik vandaag mee beginnen?  Misschien maar achteraan. Mijn camino is vandaag gestopt. Bij de blaar die genezen was  is een andere gekomen. Een nog grotere. In overleg is besloten dat het beter is om thuis de blaar goed te laten genezen.

En dan te bedenken dat ik vandaag voor het eerst een foto heb kunnen maken van de sneeuw op de Pyreneeën.  Nog een paar dagen en ik zou daar geweest zijn .Daar waar de reis naar Spanje zou beginnen. Daar waar een ander soort camino zou zijn. Daar waar ik zo naar uitgekeken heb. Helaas, het heeft niet zo mogen zijn. Vanochtend moest ik de blaar al doorprikken omdat hij zeer deed. Maar met nieuwe compeed en tape dacht ik dat het opgelost was. Helaas. Bij aankomst in de refuge in Hagetmau bleek al snel dat het niet goed was.

Toen ik Hagetmau binnenwandelde heb ik eetst nog wat boodschappen gedaan. Om daarna b i j het zwembad de sleutel van de refuge op te halen.  Voor mij bij de kassa staat en mevrouw die ziet dat ik een pelgrim ben en biedt aan on om mij eerst naar het zwembad te brengen en daarna naar de refuge  met de auto. Dat ligt zo'n 1.7 k.m. van elkaar af. Daar zeg ik dus geen nee tegen. Dat was een geweldige meevaller. Geen haar op mijn hooft die dacht dat ik even later moest beslissen om te stoppen met mijn camino. Wat een dreun. Stoppen met een camino voor een blaar daar had ik geen rekening mee gehouden.

Hoe gaat het verder? Helemaal stoppen of later weer verder gaan. Dat laatste heeft de voorkeur maar ik kan nu nog niet zover vooruit kijken.

Tot zover mijn blog. Mag ik iedereen bedanken die mij gevolgd heeft op de blog maar ook zeker diegene die reacties hebben gegeven die allemaal positief en leuk waren. Daar heb ik enorm van genoten. Ik dank jullie allemaal heel hartelijk daarvoor.

1. Henk en Connie:
    31 mei 2019
    O Joost wat erg voor je . Ik snap dat je teleurgesteld bent . Nu uitrusten en de voeten goed laten genezen . Je hebt een topprestatie geleverd . Wie weet komt er een vervolg .
  2. Inge:
    31 mei 2019
    He kanjer wat knap gedaan zover gekomen en ook om zo’n moeilijke beslissing te nemen. Ik ben super trots op je
  3. Charles:
    31 mei 2019
    Jeetje Joost wat jammer, eerst thuis je wonden likken en laten genezen en daarna besluiten hoe je je camino verder voortzet. Goede beslissing en vreselijk balen!!
  4. Stans:
    31 mei 2019
    Ja, een goede beslissing. Knap. Er zijn er die gewoon doorlopen en dan verderop voor langere tijd uitgeschakeld zijn. Wijs, maar wat een teleurstelling!! Ik heb grote bewondering voor je dat je zover gekomen bent.
  5. Saskia:
    31 mei 2019
    Nee!! Net nu je zover was! Wat een rotdingen zijn die blaren toch.
  6. Alice Timmers:
    31 mei 2019
    Joost wat een tegenvaller. toch heb ik respect voor wat je al bereikt hebt.
    thuis je wonden likken en bedenken wat je wilt gaan doen. JE BENT EEN KANJER!!!
  7. Guusje Meurs:
    31 mei 2019
    Alleen jij kan voelen hoe erg het is, zowel lichamelijk als geestelijk. Alleen jij kan beslissen hoe het verder gaat. Ik kan jou alleen maar steunen met positieve energie. Petje af voor de prestatie tot zover.
  8. Els Verhoef:
    31 mei 2019
    Wat balen zeg ! Je beslissing is vast verstandig maar zal wel moeilijk zijn.
    Respect voor wat je gedaan hebt en hoever je al gekomen bent !!
  9. Ted & Hilda:
    31 mei 2019
    Hoi Joost, Verstandig en natuurlijk helemaal niet leuk. Hopelijk vind je na herstel en uitrusten de moed om weer op pad te gaan voor het vervolg.
  10. Peter :Lammers:
    1 juni 2019
    Dag Joost, wat teleurstellend moet dat voor je zijn te moeten stoppen vanwege een blaar!!Je hebt een moedig en verstandig besluit genomen en daarmee erger ongemak voorkomen, waardoor je mogelijk langere tijd uitgeschakeld zou zijn. Petje af Joost.
  11. Frank Bergmans:
    1 juni 2019
    Joost, I am so sorry to hear that you have decide to quit your pilgrimage. And all because of a blister. Who would have thought that. You still have to feel proud about what you did accomplish. You did what very few people could. Take care
  12. Piet en Antje:
    1 juni 2019
    Joost dat is een pijnlijke en moeilijke beslissing geweest. Zoiets kun je niet voorzien en het zal tijd kosten om dit te verwerken. Ontzettend jammer voor je! Neem de tijd om van binnen en buiten te genezen en kijk dan naar de mogelijkheden. Die zullen ongetwijfeld ook nog komen. Bedankt voor het delen van jouw tocht!
  13. Joost Verbunt:
    1 juni 2019
    Het had een prachtige dag kunnen worden. De Pyreneeën voor het eerst zien in de wetenschap de ze steeds dichterbij zouden gaan komen. Een kwestie van drie dagen. Het heeft niet zo mogen zijn.
  14. Antoinette:
    Dag Joost,
    Ik volgde dagelijks je verslagjes ,sinds je even op weg was , met plezier en vooral met bewondering en respect. Wat enorm jammer dat je je wandeltocht hebt moeten staken. Ik kan begrijpen dat je deze beslissing met pijn in je hart hebt moeten nemen. Ik wens je beterschap toe met je voet(en) en sterkte met deze teleurstelling . Ik neem met veel respect mijn petje voor je af . Sterkte en goede moed gewenst. Maar nu eerst een goede terug/thuisreis gewenst
  15. Thea:
    2 juni 2019
    dag Joost, heel veel sterkte om weer thuis te komen. Het is wijs dat je gestopt bent maar o zo moeilijk.
  16. Ivo van Aalst:
    12 juni 2019
    Hoi Joost, balen dat het voorlopig zo mort eindigen. Hopelijk herstelt het goed, en kun je de trip alsnog afmaken!