Dag 5. Van Postel naar Meerhout. 27 km.

28 maart 2019 - Meerhout, België

Na een zeer uitgebreid  ontbijt ben ok vertrokken naar Meerhout.  Ik had gedacht dat het een saaie dag zou worden. De route ging voor kilometers langs kanaal Dessel-Kwaadmechelen.  Gelukkig kwamen er zo af en toe wat boten langs en  er waren ook veel racefietsen. Maar verder was het gewoon rechtuit lopen en kilometers maken. En dan krijg ik zin in koffie. Maar waar? Passeer ik net een dorp (Gompel) dus sla het dorp in en vraag aan een mevrouw of er hier ergens koffie te krijgen is. Zowaar is er één café maar ze weet niet of het open is. Ik ga kijken en alle geluk is met mij. Open, dus koffie. Ik naar binnen en ga meteen terug naar de jaren 60. Houten vloer,ouderwetse tafels en stoelen en dan die muziek. Een belgiesche zanger  zong over mooi Griekenland!!!! En zelfs Adamo was nog volop aan het zingen. Maar goed, de koffie had ik. Na de koffie weer de route langs het kanaal opgepakt en op weg naar Meerhout. Maar als ik in dit tempo zou doorlopen zou ik er te  vroeg zijn dus maar de route volgens het boekje gaan lopen. Was wel iets langer. Eigenlijk een beetje te lang.in plaats van 20 km. Werd het 27 km. En dat was  niet de bedoeling. Maar ja. Morgen naar Diest en dat is ongeveer 20 km. Een makkie dus.

1. Eveline:
    28 maart 2019
    Wat leuk dat je het eerste “Santiago bord” al tegen bent gekomen! Je zit op de goede weg :)
  2. Joost Verbunt:
    28 maart 2019
    Dat was de eerste sticker die ik zag. Hij was te zien bij de abdij van Postel.
  3. Henk en Connie:
    Dat is mooi en dat in Postel . Succes morgen
  4. Saskia:
    28 maart 2019
    Weet je in ieder geval zeker dat je goed zit!
  5. Joost Verbunt:
    Ja, kan niet duidelijker