Dag 7. Van Diest naar Neerlinter. 23 k.m.

30 maart 2019 - Linter, België

Met het weekend in het vooruitzicht ben ik vanochtend maar eerst begonnen met luchpakketten voor zaterdag en zondag te kopen. Ben ik druk bezig in de Spar wordt ik aangesproken door twee dames en ze wensten mij een buen camino. Zelf hadden ze dat een.paar jaar geleden gedaan. Goed, spullen ingepakt en op weg naar de buitenwijk van Diest. Ben ik er bijna, rijdt er een fietser ineens naast mij en ook hij vraagt waar de wandeltocht naar toe gaat. Dan begint hij spontaan alles over Diest te vertellen. Hij was duidelijk trots op zijn stad. Een eindje verderop vraagt een mevrouw ook hoever ik nog moet. Dat was dus al de derde keer binnen een kwartier. Niet erg ,leuk zelfs. maar kost wel tijd. Zo kom ik de stad niet uit. Maar is toch gelukt. En een half uur later kom ik de eerste pelgrims tegen. Twee dames die tot Rocroi lopen en daarn weer naar huis gaan. We hebben gezellig een stuk samengelopen. In het dorp Ransberg samen  wat gedronken in een café dat "gerund" werd door een mevrouw van 93  jaar. Haar café was zeker net zo oud. De consumpties waren allemaal 1 euro  per stuk. Nou, dan lust ik wel wat. Alcoholvrij  bier had ze niet. Dus dan maar een frisje. Vanavond nog even kijken waar we morgen gaan slapen. Komt goed.

1. Inge:
    30 maart 2019
    Wat een ervaringen weer vandaag.
  2. Joost Verbunt:
    30 maart 2019
    En het blijft steeds leuk.
  3. Louis:
    30 maart 2019
    Toch mooi dat ze je aan je outfit "herkennen".
  4. Angela:
    30 maart 2019
    Het lijkt mij erg leuk, al die contacten onderweg. Geniet er maar van