Dag 18. Van Chateau-Porcien naar Bazancourt. 20 k.m.

10 april 2019 - Bazancourt, Frankrijk

Gisteravond op tijd naar bed. Bruno ( de Belg ) ging al om 21.00 naar bed. Ik vond dat eigenlijk wel een beetje vroeg maar vooruit. Misschien zou ik wel goed slapen. Nou ik heb wel goed geslapen maar Bruno een stuk minder. Vanochtend zijn we eerst bij de bakker langs geweest en daarna meteen door naar het café voor koffie bij het ontbijt. Om 8.30 uur waren we weer aan de wandel en 10 minuten later ging Bruno rechts af en ik deed dat 100 meter verder. We gaan beide naar Santiago dus het is niet denkbeeldig dat we elkaar nog een keer tegenkomen.

Het weer was weer druilerig en het was weer mistig en even later begon het te regen. Op zich niet zo erg ware het niet dat je door weilanden loopt en de klei in het profiel van je schoenen gaat zitten zodat je geen grip meer hebt en zo verplicht bent om zoveel mogelijk langs de zijkant van het pad te gaan lopen om niet uit te glijden. Makkelijk lopen is anders en je kleren zitten in no time onder de modder.

Vandaag dus in Bazancourt aan gekomen en morgen door naar Reims. De komende dagen moet het droog blijven dus dan wordt het wandelen tussen de weilanden waarschijnlijk makkelijker. We zullen het zien.