Dag 12. Van Dinant naar Givet. 30 k.m.

4 april 2019 - Givet, Frankrijk

Dit keer niet bij particulieren of B&B geslapen maar in de abdij van Leffe. Van het bier. Ze brouwen het niet zelf meer. De Leffebieren worden gebrouwen door de multinational InBev. InBev betaalt royalties aan de abdij.

Bij aankomst kreeg ik een vier persoons kamer toegewezen. Er was nog niemand dus de kans dat er nog meer pelgrims zouden komen was niet zo heel groot. Maar toch. Netta uit Roosendaal . Ze was doodmoe en kon geen pap meer zeggen. Geen wonder want ze had een rugzak van 20 kilo op haar rug. ( de mijne weegt ongeveer 9 kilo ). Dus dat was niet zo gek. Even later gaat de deur open en daar staan Anneke en Petra met een fles wijn in de hand. Hun had ik in Diest nog gezien en daar zijn wij ieder een kant opgegaan. En nu stonden ze hier. Het kan raar lopen maar het was onzettend leuk om hun weer te zien. Als je overnacht in de abdij vinden ze het wel leuk als je ook naar de kerk gaat. Niet z'on punt. Het duurde maar een half uurtje. Bij het ontbijt een stempel gekregen en een donativo gegeven en  maar weer aan de wandel naar Givet. Vanavond nog de overnachting regelen en dan kan het morgen weer gebeuren.