Van Augy-sur-Aubois naar Charenton-du- Cher. 18 k.m.

2 mei 2019 - Charenton-du-Cher, Frankrijk

Vanochtend ontbeten met de hospitaleros en met Bernhard. Hij komt te pas en te onpas binnenvallen bij Nos Repos. Hij doet allerlei klusjes en is er kind aan huis. Het weer is omgeslagen.  We beginnen droog maar om 11.00 uur moeten de regenkleren aan en  de regenhoezen om de rugzakken. Bij Vernais zien we gelukkig een overkapping waar we droog een broodje kunnen eten. De route langs het kanaal is niet overal goed gemaaid en Hélène krijgt daardoor natte sokken. We besluiten dan toch maar over de weg te gaan lopen. Gelukkig wordt het droog en komen we een barretje tegen waar we koffie kunnen drinken en op temperatuur kunnen komen. Het laatste stuk toch maar weer langs het kanaal van Berry en om 14.30 uur arriveren we bij madam Mativon. Deze oude dame bewoont een groot oud huis. Met een " klassieke inrichting ".

1. Peter :Lammers:
    2 mei 2019
    In de regen lopen is niet prettig. Dan is het fijn als je onder een afdakje je brood kunt eten en in een warm barretjekoffie kunt drinken.Een droog en goed onderkomen is dan heel fijn.
  2. Stans:
    2 mei 2019
    Fijn dat het vandaag niet zo’n heel erg lange tocht was. Wat ben je dan blij met een droog onderkomen. Morgen weer een nieuwe dag
  3. Saskia:
    2 mei 2019
    Wat kun je dan blij zijn met een droog plekje!
  4. Alice Timmers:
    2 mei 2019
    jammer van het weer, maar toch weer een stuk volbracht
  5. Henk en Connie:
    2 mei 2019
    hopelijk morgen beter weer en geen natte sokken.
  6. Piet en Antje:
    3 mei 2019
    Hallo Joost, mevrouw Mativon roept herinneringen op! Wij sliepen daar in 2010 toen we van Vezelay naar Gargilesse liepen. Dat zij nog steeds pelgrims herbergt is mooi om te horen. Haar man was betrokken bij de aanleg van het kanaal waar jullie al dagen langs lopen. Wij vonden het huis heel interessant en hebben lekker gegeten bij haar. Misschien herinnert ze zich ons nog 😃 We wensen je in ieder geval beter weer toe!
  7. Joost Verbunt:
    3 mei 2019
    Wat een toeval. Het is inderdaad een heel bijzonder huis. En ook wij hebben lekker gegeten.