Dag 8. Van Neerlinter naar Hélécine. 15 k.m.

31 maart 2019 - Heilissem, België

Vandaag maar een korte route. De route van gisteren was wat zwaarder dan gedacht, maar daar kom je pas s-avonds achter. Het was een zeer gezellige overnachting in Neerlinter. Ik heb met de beheerders veel gelachen. Vanochtend kon ik bijna niet wegkomen, zoveel had hij nog te vertellen. Maar om 10.00 uur  kon ik gaan lopen. De temperatuur was een stuk lager dan gisteren,wat niet erg is, maar er was vandaag een koude wind. Omdat de route wat korter was kon ik het rustig aan doen. Toen ik in Hélécine aankwam was er net een carnavals optocht. Daar ben ik maar even bij blijven kijken . Vanavond de was kunnen doen zodat we mirgen weer schoon kunnen gaan lopen. Morgen een route van ongeveer 20 k.m. dus maar een beetje vroeg opstaan. Omdat ik vandaag precies op de taalgrens ben moet morgen dus alles in het frans. Zal een beetje tegenvallen in het begin.

1. Henk en Connie:
    31 maart 2019
    Dat Frans spreken heb je zo weer onder controle. Succes morgen Joost en hopelijk niet zo’n koude wind
  2. Stans:
    31 maart 2019
    We beginnen elke dag al uit te kijken naar je verslag. Zo gauw went dat.
    Over de taalgrens ben je echt al een stuk van huis. Zonder Nederlands gezelschap went het vast gauw.
  3. Reijer:
    31 maart 2019
    Vanaf nu ben je dus niet meer onderweg maar “en route” de eerstvolgende weken zal het frans blijven😜 Een voordeel: naarmate je zuidelijker komt wordt het weer beter😎
  4. Joost Verbunt:
    1 april 2019
    Nooit geweten dat de taalgrens zó scherp was en hoe onverdraagzaam de Walen en de Vlamingen zijn. Het lijkt hier wel bijna oorlog.
  5. Inge:
    1 april 2019
    Frans is genoeg te oefenen voorlopig dus dat komt goed en hoe fijn alles weer fris en schoon. Bonne route morgen
  6. Suus:
    Bon courage!!