Dag 40. Van Châteaumeillant naar Sarzay. 25 k.m.

6 mei 2019 - Nohant-Vic, Frankrijk

Vanochtend op tijd opgestaan want er moest nog wat gewandeld worden. Het was koud buiten, 2 graden met rijp op het gras. Dus goed aankleden en op pad. Gelukkig scheen ook de zon zodat het al snel warmer werd. Tegen 11.00 uur kon het t-shirt met korte mouwen al weer aan. De hele ochtend door de weilanden gelopen tot tegen het middag uur. Toen kwam de stad La Châtre in zicht, en de koffie. De route ging door het centrum zodat de kans groot was dat er ergens koffie te halen viel. Helaas kwam ik precies tussen de middag aan en dan is alles dicht. Geen koffie dus. Dan maar gewoon verder wandelen naar mijn slaapplek. Ik hoop dat dat het goed afgesproken is want hij belde , nadat we afgesproken hadden , terug en wist niet meer wie ok was. Dus, op hoop van zegen dat het toch goed komt. Bij aankomst bleek dat hij inderdaad een beetje vergeetachtig was. Hij verwachtte mij pas morgen. Hij had ook maculadegeneratie en kon mijn gezicht niet meer goed zien. Zijn gehoor was nog prima . Aangezien ik morgen weer op tijd vertrek heb ik zovast betaalt zodat ik kan vertrekken wanneer ik wil. Hij vond het bedrag dat ik betaalde te veel en regelde bij de buurvrouw een fles wijn en wat eieren, koffie en jam voor het ontbijt. Het was een lange dag maar hij liep goed af. Morgen een iets kortere dag en de overnachting is al geregeld.

1. Stans:
    6 mei 2019
    Wat fijn dat je weer een slaapplaats heb voor morgen. En dat je voldoende kleding hebt om de kou te trotseren.
    Een goede tocht morgen!!
  2. Peter :Lammers:
    6 mei 2019
    Wat een aardige gastheer, die heb je zo af en toe wel nodig om de moed erin te houden. Veel succes morgen
  3. Henk en Connie:
    6 mei 2019
    Ook morgen weer een fijne wandeling en een goede slaapplek