Dag 35. Van Nevers naar Gimouille. 10 k.m.

29 april 2019 - Gimouille, Frankrijk

Nevers. Gisteravond Hélène op het station opgehaald en overnacht in het klooster van Bernadette Soubirous. Vanaf 1858 is Maria ongeveer 18 maal aan Bernadette Soubirous verschenen in Lourdes. Op 22 jarige leeftijd vertrok ze naar Nevers en ging daar in het klooster.op 14 juni 1925 werd ze heilig verklaard. Vanochtend weer begonnen met wandelen naar Gimouille. We waren er natuurlijk veel te vroeg en alles was nog dicht. Gelukkig kwam de eigenaar er net aan en hij regelde meteen de kamer. Toen bleek dat er ook niet gedineerd kon worden en dat er ook geen lunchpakket zou zijn. Maar dat was absoluut geen probleem . Hij zou wel iets regelen. Omdat op het franse platteland de dorpjes leeg lopen zijn er ook geen winkels meer. Dus eten kopen voor onderweg is een probleem en daarom moeten we goed vooruit plannen en het eten op tijd zien te regelen. Maar vooralsnog is het vandaag gelukt en aangezien we de enige gasten zijn hoeft hij niet zoveel te regelen. Morgen gaan we naar Grossouvre en als het weer zo blijft wordt het een heerlijke wandeldag.

1. Stans:
    29 april 2019
    Fijn dat jullie nu samen kunnen lopen. Mooie foto van jullie twee. Heel veel wandelplezier vandaag.
  2. Eveline:
    29 april 2019
    De kop is eraf mam! Zo te lezen ging het goed :)
  3. Henk en Connie:
    29 april 2019
    Fijn dat het lopen weer gaat en gezellig samen met Héléne . Morgen ook weer een hele fijne wandeldag samen.
  4. Inge:
    29 april 2019
    Heerlijk om een aantal dagen samen de weg te vervolgen. Enjoy
  5. Alice Timmers:
    29 april 2019
    veel wandelplezier samen, de omgeving is in ieder geval schitterend. fijn dat we een beetje mee kunnen genieten door de foto's
  6. Cis:
    29 april 2019
    Ik ben alweer jaloers hoor! Genieten!
  7. Guusje Meurs:
    2 mei 2019
    Door de foto's heb ik het gevoel dat ik mee mag lopen. Leuk hoor!