Dag 44. Van Crozant naar la Souterraine. 25 k.m.

10 mei 2019 - La Souterraine, Frankrijk

Na het ontbijt vertokken naar La Souterraine. Dit was de eerste keer dat ik meemaakte dat er zoveel pelgrims in de refuge waren. Meestal was ik alleen of met één iemand erbij. Nu was de refuge met 6 pelgrims vol. Was wel even wennen maar met zoveel verschillende mensen was het ook wel weer leuk. In tegenstelling tot gisteren had ik mijn wandelstokken vandaag niet nodig gehad. De weg was redelijk plat. Ook vandaag weer veel gelopen door de weilanden waar de limousin koeien rondlopen en je aankijken of je van een andere planeet komt. Als je dan ook maar even stilstaat weten ze niet hoe snel ze naar je toe moeten komen. Wel grappig. Vanavond uitgenodigd voor het diner bij de Engelse eigenaren die hier een zeer groot herenhuis hebben. Dus het diner was in Engelse stijl. We begonnen met groene asperges met kaasvlokken. Smaakte heerlijk. Daarna witte bonen met varkensvlees en als toetje rabarmermoes met nootjes. En ook dat was heerlijk. En natuurlijk wijn en water erbij. Als het ontbijt ook zo goed is begint de dag goed. We zullen zien.