Dag 23. Van Germaine naar Épernay. 18 k.m.

15 april 2019 - Épernay, Frankrijk

Gisteravond had Claud ( van de gîte ) een heerlijke witvisschotel voor ons klaar gemaakt. En vanochtend  een goed ontbijt. Om 9.00 uur waren we weer op weg richting Épernay. De hoofdstad van de champagne. Na een paar uur komen we in Hautvillers.  Al bij binnenkomst  zien we het ene na het andere champagne huis. Hier is ook  Dom Pérignon ( 1639-1715 )  begraven. Hier wordten ook de druiven voor de Moët bebouwd. Je zou er dorst van krijgen van al dat wandelen tussen de wijngaarden, dus wat hebben wij gedaan: champagne gedronken. Op weg naar Épernay rijdt ons een auto tegemoet  en de chauffeuse vraagt of wij een slaapplaats hebben voor vannacht.  Die hadden we al gereserveerd dus dat was niet nodig maar toch aardig aangeboden. Aangekomen bij ons hotel hebben we eerst wat boodschappen voor vanavond en morgen gedaan. Morgen gaat het richting Montmort-lucy.

1. Saskia:
    Wat gezellig zo samen!
  2. Inge:
    15 april 2019
    Enjoy de champagne, ik zou zeggen neem een flesje mee voor onderweg, maar dat zijn weer extra kilo dus maar niet
  3. Eveline:
    Leuke foto vader!
  4. Cis:
    15 april 2019
    De dubbele foto’s zijn mijn schuld! En we hadden de champie wel verdiend vandaag!
  5. Loes:
    16 april 2019
    Klinkt goed! Leuk zo samen aan de wandel! En lekker genieten van de 🥂🍾!
    Tot donderdag!
  6. Stans:
    16 april 2019
    Mooie foto’s. Is dat water echt zo turquoise? Prachtige kleur. Het lopen doet jullie goed zo te zien.