Dag 22. Van Reims naar Germaine. 18 k.m.

14 april 2019 - Germaine, Frankrijk

Dit is de eerste dag dat Franciska met me loopt. Na het onbijt nog even een boodschapje en om 9.00 uur kunnen we gaan. Eerst zorgen dat we de stad uitkomen. We lopen langs de rivier de stad uit. Je kunt wel zien dat het zondag is want veel mensen zijn aan het joggen en er wordt ook aan roeien gedaan. Leuk om zien.  Vrij snel lopen we door champagnevelden. Nu groeit er nog geen druif aan de ranken  maar er komen al knopjes aan.   We zitten nu dus in de champagne regio. Ondertussen hebben we wel zin in koffie. Komen we in Montbré aan en zelfs op zondag is daar het café open. Dus wij naar binnen voor koffie EN een glas champagne natuurlijk. Daarna lopen we in het bos zien we in de verte twee pelgrims lopen. Na verloop van tijd halen we ze in en het blijken twee Hollanders te zijn waarvan één uit Dongen. De wereld is klein. We lopen door naar onze gite in Germaine. Morgen door naar Épernay.

1. Louis en Anneke Keijzers:
    14 april 2019
    Wat een toeval om iemand uit Dongen tegen te komen. Jullie zitten nu in een prachtige streek. Geniet ervan: samen lopen is tòch een stuk gezelliger.
  2. Henk en Connie:
    14 april 2019
    Toch ook wel gezellig als je onderweg wat ziet, zoals roeien en joggen. En dan nog een persoon uit Dongen, kende jij hem Joost?? Morgen op naar Epernay. Succes samen
  3. Stans:
    14 april 2019
    Jullie hebben het vast gezellig. En dan ook nog iets aangenamer weer. Mooie tocht morgen.
  4. Joost Verbunt:
    14 april 2019
    Connie. Hij woont nu in Den Hout en was geboren in Dongen. Ik kende hem niet.
  5. Inge:
    14 april 2019
    Epernay rue du champagne!